IN FIECARE ZI LA SCOALA – proiect in derulare


Scolarii din clasa a V-a in drum spre scoala cu caruta

Dupa doi ani de esec pe plan scolar cu elevii din clasa a V-a, in acest al treilea an de lucru cu ei am decis schimbarea strategiei. Dacă în primii doi ani au rămas cu toţii repetenţi, am învăţat pe parcurs care metodă ar fi mai eficientă cu ei şi ceea ce am aplicat începe să dea rezultate.

Practic, am adaptat metoda folosită de asociaţia Ovidiu Rom, de care beneficiază si grădiniţa din Satul 70, însă am modificat-o după capacitatea financiară pe care o pot obţine pe plan local.

Asociatia Ovidiu Rom care m-a inspirat in acest proiect are urmatoarea misiune:

  • Ajuta parintii sa inteleaga importanta educatiei timpurii
  • Foloseste tichete sociale pentru a motiva parinitii sa isi trimita copiii in fiecar zi la gradinita
  • Pregateste profesorii in utilizarea metodelor de predare-invatare interactive
  • Propune guvernului solutii nationale pentru diminuarea abandonului scolar si stimularea participarii la gradinita a copiilor aflati in familii sarace

pentru ca: FIECARE COPIL ARE DREPTUL LA EDUCATIE.

Citind de pe pagina lor de web despre metoda lor si experienta care au acumulat-o in cei zece ani de activitate am gandit un plan pe care l-am adaptat la situatia din Satul 70 precum si la buzunarele noastre. Acest plan l-am asternut pe hartie sub forma unui regulament pe care l-am dat fiecărei familii din sat care are copii în clasa a V-a. Cu acea ocazie le-am oferit elevilor de clasa  a V-a, cu ajutorul prietenilor câte un pachet iniţial de rechizite format din: ghiozdan, caiete, creioane, pixuri, biscuiţi şi săpun pentru mâini.

În prealabil m-am interesat la şcoală care din copii sunt eliminaţi definitiv din şcoală pentru faptul că au rămas de trei ori repetenţi urmand ca ulterior sa incerc si rezolvarea problemei lor pentru a fi reprimiti la scoala.

Întâlnirea cu parintii si elevii am ţinut-o în biserica din sat si au venti aproape toti. Au lipsit doar doua familii care sunt plecate la munca in alta localitate. Aceştia se întorc în sat abea în noiembrie. Celor prezenti le-am explicat în ce constă noul regulament după care vom lucra şi au fost de acord cu regulile. Regulamentul a fost bine primit atât de către părinţi cât şi de către copii deoarece toţi vor avea ceva de câştigat din el. Il voi publica si pe acesta pentru a da sugetii si altora care doresc sa faca acelasi lucru, in alte sate sarace din Romania.

După aceea am fost de două ori la şcoala din Araci pentru a rezolva situaţia celor eliminaţi. În prima ocazie am vorbit cu câţiva profesori deoarece directorul lipsea pentru o saptămână din şcoală. Deoarece copiii cei mari, eliminaţi, mi-au spus că sunt daţi afară de la ore pentru că nu sunt scrisi în catalog, am vorbit cu profesorii pe care i-am întâlnit şi i-am informat de planul nostru. I-am rugat să nu îi mai dea afară până rezolvăm această situaţie cu directorul săptămâna următoare. Au înţeles acest lucru şi nu i-au mai dat afară după aceea.

A doua oară m-am întâlnit cu directorul şcolii şi i-am expus planul nostru. L-am rugat totodată să îi primească pe cei care conform legii sunt eliminaţi după 3 repetenţii. Mi-a spus că nu poate face acest lucru deoarece mai sunt încă 50 de elevi din Araci, satul vecin care au fost elimnaţi pentru acelasi motiv si aceştia s-ar simţi nedreptăţiţi dacă ar afla că cei din satul nostru au fost primiţi la şcoală.  I-am răspuns că cei din Araci sunt foarte aproape de şcoală, la cateva strazi distanta şi au abandonat cursurile. Dar cei din Satul 70  ar fi venit zilnic la şcoală dacă ar fi avut un mijloc de transport. Până la urmă a acceptat să îi primească şi anul acesta dacă nu vor mai lipsi de la ore.

De aceea, acum avem o grupa mare de copii de clasa a V-a numarand 22 de copii. Aceasta grupa e formata atat din proaspeti absolventi ai clasei a IV-a cat si din copii mai mari care au ramas de mai multe ori repetenti si sunt tot in clasa a V-a. E o grupa destul de eterogena in ce priveste varsta.

Am participat chiar şi la o oră de matematică la şcoala din Araci unde invata copiii despre care vorbim. Am observat că profesoara nu avea timp suficient să ajute fiecare copil să înţeleaga noţiunile predate ci lucra mai mult cu elevii care pricepeau mai uşor. Timpul alocat matematicii este scurt, programa nationala este bogata iar lacunele elevilor sunt foarte mari. De aceea cred că este absolut necesar să oferim ore suplimentare (meditatii) acestor copii ca să nu rămână prea în urmă faţă de ceilalţi elevi.

Dupa primele doua saptamani de proba le-am oferit ajutoarele alimentare promise pentru familiile care isi trimit copilul IN FIECARE ZI LA SCOALA.Rezultatele acestei actiuni a noastre a fost faptul ca prezenta zilnica a ajuns la o cota de aprox. 80%.

Pentru a se putea deplasa mai usor la scoala, le-am pus la dipsozitie prin eforturile noastre o caruta din sat care in fiecare dimineata pleaca cu copiii la scoala in jurul orei 7:30 pana la soseaua judeteana. De acolo sunt preluati de microbuzul primariei. Astfel, ei ajung la cursuri in jurul orei 8:30 datorita microbuzului. Insa profesorii inteleg aceasta problema si sunt ingaduitori ca intarzie acesti elevi insa nu este bine pentru ei pentru ca pierd zilnic prima jumatate de ora de la cursuri.

Pana acum, datorita proiectului nostru IN FIECARE ZI LA SCOALA, copiii merg cu entuziasm, zi de zi la scoala, in proportie de 80-90%. Sunt foarte veseli si bucurosi ca cineva se ocupa de ei si ii stimuleaza intr-un mod in care nu au sperat niciodata. Profesorii au remarcat prezenta crescuta la ore a copiilor din Satul celor 70 de Bordeie iar conducerea scolii face planuri pentru obtinerea unor rezultate mai bune in munca de educatie a acestor copii. Parintii elevilor sunt de asemenea bucurosi ca primesc ajutoare alimentare atat de necesare in acest timp de criza cand nu mai prea exista de lucru pentru ei.

Noi de asemenea ne bucuram ca este foarte posibil ca anul acesta sa avem o prima generatie de absolventi ai clasei a V-a in acest sat. Totodata speram ca prin bunavointa celor din jur vom avea in fiecare luna bani sa cumparam alimentele promise celor prezenti la ore, adica 220 de kg lunar pentru toti copiii plus celelalte beneficii promise. Pentru luna luna aceasta (octombrie) avem asigurate fondurile si speram cu ajutorul lui Dumnezeu sa le primim si pentru luna urmatoare.

Acumuland experienta in acest an scolar, ne dorim sa putem extinde proiectul IN FIECARE ZI LA SCOALA si in alte sate sarace din jur in urmatorii ani. Si ne vom bucura enorm daca si alte persoane ne vor urma exemplul si se vor darui pe ei insisi in slujba copiilor saraci, caci FIECARE COPIL ARE DREPTUL LA EDUCATIE.

5 comentarii

Din categoria Educatie copii, Proiect: IN FIECARE ZI LA SCOALA

5 răspunsuri la „IN FIECARE ZI LA SCOALA – proiect in derulare

  1. Elena Enache Barbu

    Ce frumos, Domnul fie laudat…
    Sunteti o inspiratie si pentru noi, vrem sa facem si noi asa in sud in jud. Calarasi.
    Cu rugaciune si credinta linga EL totul este posibil.
    Asteptam vesti noi, ne rugam pentru acest proiect al vostru si va dorim sa fiti binecuvintati cu indelunga rabdare

  2. Multumesc mult pentru feedback si pentru incurajari!
    Sunt bucuros ca si voi continuati lucrarea voastra in Calarasi.
    Mi-ar face placere sa aflu mai multe despre proiectul vostru acolo.

  3. Daniel Barbu

    Ma bucur si eu Vali de lucrarea voastra si Domnul sa va ajute.
    Elena a plecat in Boston si eu am ramas pana imi aprobă sa merg la ea.
    Este foarte greu in comuna unde lucram sa îi faci pe romi sa detaseze valorile materiale de cele spirituale. Uneori avem ce sa le dam, alteori nu. Daca din intamplare cineva a fost omis se supara si nu mai vine la intalniri. Le-am spus deschis ca nu avem intotdeauna sa le dam ceva.
    Dar mergem pentruca Ii pretuim si îi iubim. S-au bucurat, dar in realitate este altceva.
    Sper sa mai invatam din experienţa voastră.
    Domnul cu voi!

  4. nu suport tiganii

    ii ajutati pe astia si or sa ajunga mai multi ca noi o sa ne conduca bah prostilor . sa vad totti tiganii morti HUAA

    • Stimate D-le Andrei Gologan,
      va multumesc ca v-ati expus punctul de vedere pe acest site.
      Faptul ca v-am aprobat mesajul arata ca sunt deschis la orice pareri. Cititorii trebuie sa stie insa ca v-am sters injuratura care mi-ati adresat-o.
      Vad ca aveti o ura deosebita fata de tigani.
      Va intreb: ce ati fi facut daca, Dumnezeu ar fi hotarat sa va nasteti intr-o familie de tigani cu multi copii? La fel ati mai fi gandit despre dumneavoastra asa cum ganditi acum despre restul tiganilor?

Lasă un răspuns

