Incaltaminte si haine pentru scolarii de clasa a V-a



Pana acum toti copiii din sat au abandonat studiile in clasa a V-a deoarece distanta mare de parcurs pe jos ii descurajeaza. Doar un singur locuitor al satului a trecut de clasa a V-a, ajungand pana in clasa a XI-a de liceu. Restul fie au abandonat, fie au ramas repetenti doi ani la randul in clasa a V-a si au trebuit sa paraseasca randurile scolarilor deoarece au depasit varsta.
Dandu-mi seama ca distanta i-a oprit pana acum sa continue studiile am organizat transportul lor cu o caruta din sat, prima parte a drumului (4 km) iar partea a doua a drumului, pe sosea, sunt transportati acum de microbuzul primariei care duce copiii la scoala.
Am observat ca o alta problema pentru care au abandonat studiile este incaltamintea si imbracamintea. La scoala gimnaziala din satul vecin, merg copii cu un nivel de trai mai ridicat si acestia isi bat joc de hainele si imbracamintea copiiilor din Satul celor 70 de Bordeie. De rusine, ei se descurajeaza si nu mai merg la scoala.
De aceea am organizat o mica „excursie” la Brasov, in 9 februarie 2010, cu 10 copii care se aflau la ore in acea zi spre a le oferi haine si incaltaminte. Unul singur dintre ei a spus ca a mai fost la Brasov, cand era mic, si a fost dus de parinti cu caruta. Ceilalti copii au vazut Brasovul pentru prima data si se minunau ce oras mare este acesta.
S-au bucurat de cele primite, iar la intoarcere mi-au spus ca le e foame pentru ca nu mancasera de dimineata. Am oprit la un supermarket si le-am luat ceva de mancare.
Pe drumul spre casa le-am promis ca, in cazul in care vor absolvi clasa a V-a (si ii vom ajuta la aceasta) ii vom duce cu masina intr-o excursie, departe de Brasov, intr-o tabara de vara.
„Si vom vedea ursi acolo?” m-a intrebat unul din ei.
„Nu cred ca vom gasi ursi”, am raspuns eu, „dar pe acestia ii putem vedea la gradina zoologica in Brasov si am sa va duc si acolo”.
In timp ce eram la volan, o fetita imi spune ca doreste sa devina doctorita. Un baietel spune ca vrea sa devina sofer de autobuz. Un altul zice ca vrea sa fie politist ca sa aresteze oamenii rai.
Fiecare din ei are visurile sale in care isi doreste sa iasa din starea deplorabila in care se afla cu intreaga familie. De aceea ne straduim sa ii ajutam sa isi indeplineasca visurile bune.
Crezi ca am putea reusi?

Scrie un comentariu

Din categoria Educatie copii

Lasă un răspuns

